Το Υπουργείο Περιβάλλοντος μελετάει την κατασκευή ποδηλατόδρομων εντός του Νομού Αττικής. Στο πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας "Έθνος", διαβάσαμε ότι το Μοσχάτο ήταν στο επίκεντρο μελέτης του Υπουργείου για σύνδεση του Φαλήρου με το Θησείο μέσω ποδηλατόδρομου:
Πιλοτικά
«Οι μελέτες ολοκληρώθηκαν το 2003 και περιελάμβαναν συνολικά 140 χλμ. δικτύου: στο κέντρο της Αθήνας, στη Δυτ. Αθήνα, στο Νέο και στο Παλαιό Ψυχικό, στην Αμαλιάδα, στον Βόλο, στο Ηράκλειο Κρήτης, στη Θεσσαλονίκη, στην Καρδίτσα, στην Κέρκυρα, στην Κω, στη Λαμία, στη Λάρισα, στο Μεσολόγγι, στην Πάτρα, στη Ρόδο και στην Τρίπολη.
Τελικά οι μελέτες εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε 4 πόλεις: στην Καρδίτσα, το Μεσολόγγι και τη Λάρισα, όπου υλοποιήθηκαν δίκτυα ποδηλατόδρομων συνολικού μήκους 30,5 χλμ., με χρηματοδότηση ύψους 450 εκατ. δρχ. από το υπ. Μεταφορών, ενώ στην Αθήνα κατασκευάστηκε μια μόνο λωρίδα στο Ν. Ψυχικό μήκους 0,5 χλμ.
Οσον αφορά την πρωτεύουσα, η πρώτη μελέτη που συντάξαμε ήταν για το Μοσχάτο και βάσει αυτής διαπιστώσαμε πως ήταν εφικτή η σύνδεση Φαλήρου-Θησείου με ποδηλατόδρομο, μέσω Βασιλίσσης Ολγας, Διονυσίου Αρεοπαγίτου και κατά μήκος των γραμμών του ΟΣΕ. Ουσιαστικά το δίκτυο θα ένωνε το Θησείο με τον Φαληρικό όρμο και κατ’ επέκταση με το Παναθηναϊκό Στάδιο, ενώ προϋπέθετε την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Ολγας, σχέδιο που εντασσόταν στον σχεδιασμό της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων».
Τετάρτη 14 Απριλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
αντε να δουμε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήkairos itan.Xronia xrisimopoioume oi podilates tou Mosxatou aftes tis diadromes, as ginoun me sostes ypodomes epitelous...To perimenoume. Kai oxi mono afti i diadromi alla kai i paraliaki...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων είναι εξωραϊστικό στοιχείο, μετατρέπει μια πόλη σε ανθρώπινη και πρέπει να αντιμετωπίζεται με χαρά και ενθουσιασμό από τους δημότες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναφέρομαι στο παραπάνω, γιατί η κατασκευή ποδηλατοδρόμου στο κέντρο της Ν.Ερυθραίας που εγκαινιάστηκε πρίν λίγο καιρό ΚΑΙ ο υπό κατασκευή ποδηλατόδρομος στο κέντρο της Κηφισιάς, αντιμετωπίζονται με οργή και αγανάκτιση από τους κατοίκους και τους καταστηματάρχες. Οι κάτοικοι επειδή δεν θα μπορούν να καβαλούν" με το ΙΧ τους το πεζόδρομιο ή να καταλαμβάνουν μια λωρίδα κυκλοφορίας, οι καταστηματάρχες επειδή δεν θα μπορούν πλέον οι πελάτες τους να κάνουν το παραπάνω και θα πρέπει να περπατούν μερικά μέτρα...
Ανάλογες ήταν και οι αντιδράσεις για την κατασκευή ποδηλατοδρόμου μκρού μήκους στην οδό Ρόδων, στον δήμο Εκάλης, που αργότερα, μαζί με τις επεκτάσεις του ποδηλατοδρόμου της Ν.Ερυθραίας και της Κηφισιάς, θα μπορέσουν να συνθέσουν έναν ενιαίο ποδηλατόδρομο μεγάλου μήκους...
Τέλος, να αναφερθώ στην ανάλογη οργή κατοίκων και καταστηματαρχών για την διαπλάτυνση πεζοδρομίων και την μετατροπή του εμπορικού δρόμου του κέντρου της Γλυφάδας (Αγγέλου Μεταξά) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, έργα εξωραϊσμού και εξευρωπαϊσμού, που διατελέστηκαν ταυτόχρονα με την διέλευση του τραμ. Επίσης, μην ξεχάσουμε τους πεζοδρόμους που κατασκευάστηκαν στο κέντρο του Αμαρουσίου (Ερμού-υπήρχε από παλιά-, Μητροπόλεως,κτλ) οι οποιοι από πεζόδρομοι μετατράπηκαν σε...λεωφόρους!