Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Προσωρινό "όχι" από το Δ.Σ. για τον νέο σταθμό ΗΣΑΠ

Συνεδρίασε απόψε το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Το κυριάρχο θέμα της σημερινής συνεδρίασης ήταν η κατασκευή του νέου σταθμού του ΗΣΑΠ μεταξύ Μοσχάτου και Καλλιθέας, στην περιοχή της Εκκλησίας των Ταξιαρχών.

Ο Δήμαρχος της πόλης, Ταξιάρχης Παπαντώνης, ανέφερε ότι δεν έχει πειστεί για την αναγκαιότητα της κατασκευής του σταθμού, ενώ τόνισε ότι περισσότερο κακό παρά καλό θα έκανε στο Μοσχάτο. Από την άλλη, είπε ότι το σημερινό "όχι" δεν είναι οριστικό, ζήτησε να συνεχιστεί η διαβούλευση και αν κρίνει ότι υπάρχει αναγκαιότητα κατασκευής και οι προϋποθέσεις αυτή να έχει θετική επίδραση στο Μοσχάτο, θα αλλάξει την γνώμη του. Τέλος, κατηγόρησε τον κ. Σπανάκη για προχειρότητα στις κινήσεις του με σκοπό την γρήγορη δημιουργία του σταθμού, ώστε να τον εκμεταλλευτεί για πολιτικούς λόγους.

Ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης και Πρόεδρος του ΗΣΑΠ, Βασίλης Σπανάκης, στην τοποθέτησή του για το θέμα ανέφερε ότι ο σταθμός είναι απαραίτητος για το Μοσχάτο και κυρίως για την βόρεια περιοχή της πόλης η οποία, όπως είπε, είναι υποβαθμισμένη. Τόνισε ότι υπάρχουν μελέτες περιβαλλοντικές και μηχανικών που γνωμοδοτούν θετικά για το έργο. Επίσης, εξέφρασε την πεποίθηση του ότι το "όχι" της πλευράς Παπαντώνη έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο νυν Δήμαρχος δεν θέλει να φανεί ότι ο Β. Σπανάκης κάνει έργο για το Μοσχάτο.

Ο επικεφαλής της παράταξης "Δημοτική Αλλαγή - Νέα Εποχή", Αντώνης Λιβάνιος, εκδήλωσε την πρόθεση του να διοργανώσει λαϊκές συνελεύσεις για το θέμα, ενώ ο επικεφαλής της παράταξης "Πολίτες Εν Δράσει" Νίκος Σελλάς δεν φάνηκε αρνητικός στην πρόταση του ΗΣΑΠ για την κατασκευή του σταθμού, τόνισε όμως ότι πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Παράλληλα, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για την αξιοπιστία των μελετών από πλευράς ΗΣΑΠ.

Η συζήτηση ήταν ζωηρή και δεν έλειψαν οι αντεγκλήσεις μεταξύ των δημοτικών συμβούλων των δύο μεγάλων παρατάξεων.

8 σχόλια:

  1. Κάθε πρόταση που οδηγεί στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε βάρος του ΙΧ, εκ προοιμίου πρέπει να αντιμετωπίζεται θετικά. Από αυτήν τη θέση θα μπορούσαμε να κρίνουμε την πρόταση για νέο σταθμό του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου στο Μοσχάτο και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ιλισού.
    Ο νέος όμως σταθμός προϋποθέτει να αλλάξει ο πολεοδομικός σχεδιασμός και να οριστούν με ακρίβεια οι χρήσεις γης. Δυστυχώς η πρόταση για το νέο σταθμό από τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, αλλά και οι επιφυλάξεις και αντιρρήσεις του Δημάρχου και των συμβούλων της παράταξής του, αντιμετωπίζουν το σοβαρό θέμα της επέκτασης και της οργάνωσης του χώρου με βάση τους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης, με βάση τις τάσεις κερδοσκοπίας επί της γης.
    Ποιος μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι γύρω από το νέο σταθμό δεν θα γίνουν τεράστια εμπορικά κέντρα ή μεγάλοι πολυχώροι διασκέδασης; Τι θα γίνει με το συντελεστή δόμησης; Θα γεμίσει η περιοχή με μέγαρα γραφείων ή πολυκατοικίες; Ποιος θα αποφασίσει τι μορφή θα έχει η περιοχή; Η πολιτεία ή το real estate ερήμην της κοινωνίας; Μερικά από τα ερωτήματα που εγείρονται.Πριν το ναι ή όχι πρέπει να απαντηθούν τα ερωτήματα. Η συζήτηση αυτή με ευθύνη του Δημάρχου και του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης δεν γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φυσικά και πρέπει να πραγματοποιηθεί ο νέος σταθμός.
    Εκτός από τα περιβαλλοντικά οφέλη που έχει, θα αναβάθμιση ένα από τα πιο υποβαθμισμένα σημεία του Μοσχάτου.
    Δεν είναι τυχαίο ότι όπου δημιουργούνται νέοι σταθμοί τρένου, οι περιοχές αναβαθμίζονται αισθητά.
    Νιώθω ότι πίσω από το ΟΧΙ του Δημοτικού Συμβουλίου, κρύβονται πολιτικά παιχνίδια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ φίλε,
    αναγνωρίζω ότι είναι εύλογο σε ένα "δημοσιογραφικό" κείμενο ενημέρωσης των επισκεπτών του ιστολογίου, να μην αποδίδονται λεπτομέρειες περί των διαμειφθέντων. Όμως από εκεί μέχρι τη διαστρέβλωση του βασικού περιεχομένου των θέσεων των "Πολιτών εν δράσει..." απέχει πολύ. Αν αναζητήσετε και την πρόταση που θέσαμε σε ψηφοφορία, το 4ο σημείο της είναι σαφές : "είμαστε κατ' αρχήν αντίθετοι στη δημιουργία του σταθμού".
    Αποκωδικοποιώντας τις βασικές θέσεις μας, σημειώνω:
    - Η παράταξή μας είναι φίλη με την ιδέα των ήπιων μετακινήσεων (πεζή και με ποδήλατο), υπεραμύνεται της χρήσης των ΜΜΜ και ειδικότερα αυτών σταθερής τροχιάς.
    Ωστόσο,
    - Δεν υπάρχει καμία μελέτη σκοπιμότητας που να επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα του σταθμού.
    - Είναι αυθαίρετα, πλασματικά και παραπλανητικά τα υποθετικά σενάρια επιβατικής κίνησης στο νέο σταθμό (12.000 ημερησίως, χωρίς αλλαγή κίνησης στους σταθμούς Μοσχάτου και Καλλιθέας, δηλαδή προσέλκυση 6.000 ΝΕΩΝ επιβατών!!!)
    - Κάθε έργο υποδομής, δεν κρίνεται μόνο με βάση τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, αλλά και με βάση την αποστέρηση πόρων από άλλα πλέον αναγκαία έργα, και με βάση τη σκοπιμότητά του (δηλαδή την πραγματική ανάγκη).
    - Είμαστε ευλόγως καχύποπτοι για το εάν ο Σταθμός αυτός προορίζεται να εξυπηρετήσει νέες χρήσεις (νυχτερινά κέντρα, εμπορικά κέντρα) επί της οδού Πειραιώς, επεκτείνοντας τη στρεβλή ανάπτυξη του οδικού άξονα που ήδη φτάνει στα όρια Ταύρου-Μοσχάτου.
    - Δεν μπορούμε να δεχτούμε ενίσχυση μιας αναπτυξιολάγνας οπτικής για τη βόρεια των γραμμών του ΗΣΑΠ περιοχή της πόλης μας.
    - Πέραν των άλλων, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε τις επιπτώσεις από την κίνηση οχημάτων και τις ανάγκες στάθμευσης. Οι όπιες επιπτώσεις δεν κρίνονται αυτοτελώς, αλλά σε σύγκριση με τη συνολική λειτουργία της πόλης και του δικτύου ΗΣΑΠ.

    Παράλληλα, επισημάναμε τη μεγάλη ευθύνη της διαχείρισης της υπόθεσης από τον κ. Σπανάκη ως προσωπικής / παραταξιακής υπόθεσης, και από την άλλη την συνευθύνη της δημοτικής αρχής για την αντιπαλότητα, που συσκοτίζει τη συζήτηση γλυρω από το πραγματικό θέμα.

    Στο πλαίσο αυτό προτείναμε:
    1) Να προσκομιστούν άμεσα όλες οι μελέτες στο Δήμο Μοσχάτου και το Δημοτικό Συμβούλιο.
    2) Να διοργανωθεί ημερίδα με συμμετοχή Δήμου Μοσχάτου - ΗΣΑΠ - ΤΕΕ - ΕΜΠ
    3) Να γίνει εκτεταμένη δημόσια διαβούλευση.
    Στην περίπτωση που όλες οι παρατάξεις συναινούσαν σε μια τέτοια εκδοχή, θα μπορούσε και θα έπρεπε να υπάρξει μια ευελιξία από την πλευρά του ΗΣΑΠ στο χρόνο κατάθεσης της ΜΠΕ για να υπάρχει εύλογος χρόνος συζήτησης και να επιδεικνύεται καλή θέληση.
    Με δεδομένο ότι και η δημοτική αρχή και η μείζων αντιπολίτευση παρέμειναν αγκυλωμένες στις αρχικές θέσεις τους (με διαφοροποιήσεις), η πρότασή μας που κατατέθηκε και αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος της αν δεν υπήρχε ομοφωνία συμπληρωνόταν με το 4ο σημείο:
    4) Είμαστε κατ' αρχήν αντίθετοι στη δημιουργία του νέου σταθμού.

    Για τους "Πολίτες εν δράσει..."
    Νίκος Σελλάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. KYRIE BILLINI POLU WRAIES KAI TEKMHRIWMENES OI APOPSEIS SAS,AN KAI MAS XWRIZOYN POLLA STA POLITIKA PISTEYW.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να πούμε? Εφόσον και οι πιο οικολογικά ευαίσθητοι αρνούνται τον σταθμό ...
    Που τα έχουν δει τα τεράστια εμπορικά κέντρα ή τους μεγάλους πολυχώρους διασκέδασης, στον στ. του Ταύρο ? της Καλλιθέας? του Μοσχάτου τέλος πάντων, Που? ή στην παραλία, στη Συγγρού, στην Ιερά Οδό (πριν καν πάει το μετρό).Είχαν τα village σταθμούς τραίνων?.
    Τα κέντρα διασκέδασης δεν έχουν ανάγκη τους σταθμούς, έχουν τους παρκαδόρους τους!
    Και γιατί είναι "....Είναι αυθαίρετα, πλασματικά και παραπλανητικά τα υποθετικά σενάρια επιβατικής κίνησης".
    Έχει κάνει μελέτες ο κύριος? Έχει λάβει υπόψην,ότι εκτός από τους Μοσχατιώτες της περιοχής που δεν κινούνται με αυτοκίνητο(όπως αυτός), τους νέους που το καλοκαίρι κατεβαίνουν στο Φεστιβάλ, στον Ελληνικό Κόσμο, στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο παρακάτω Κολλέγιο.
    Και αυτό το "...Κάθε έργο υποδομής, δεν κρίνεται μόνο με βάση τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, αλλά και με βάση την αποστέρηση πόρων από άλλα πλέον αναγκαία έργα, και με βάση τη σκοπιμότητά του (δηλαδή την πραγματική ανάγκη)". Δηλαδή σας ενδιαφέρει τώρα και η οικονομία του κράτους!!!Και που? σε μια περιοχή από τις πλέον αδικιμένες.
    Θέλουμε και αυτό το έργο και όλα τα αναγκαία έργα!!
    Κύριοι αντί να πάρετε μια θέση υπέρ ενός ήπιου μέσου κυκλοφορίας, το απορίπτετε για άλλους λόγους, και εντέλει μαζί με τον δήμαρχο τα καταφέρατε.Μπράβο!
    Αλλά θα σας θυμόμαστε ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν συνηθίζω να απαντώ σε ανώνυμους που πετάνε κορώνες που φαλττσάρουν (και μάλιστα φανερής πολιτικής κατεύθυνσης). Δεν το πράττω ούτε τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν περίμενα να μου απαντήσετε, άλωστε τις θέσεις σας τις έχουμε ακούσει και διαβάσει.
    Είναι οι δικές μας απόψεις, των κατοίκων, που δεν έχουν ακουστεί και αγανακτισμένοι βλέπουν ένα μεγάλο έργο να φεύγει από την γειτονιά τους.
    Αλλά να μου πείτε για την πολιτική μου κατεύθυνση, δείχνει πόσο παλαιοκοματικός
    και μονολιθικός είσαστε, παρότι μικρού κόματος.
    Άσε που κάνετε και λάθος με την εκτίμιση σας...
    Και πάλι Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. exete rwthsei tous anthrwpous pou menoun endiamesa mosxato kallithea ean einai eukolh h metafora tous sto treno?lete ena oxi xwris na exete rwthsei ton kosmo e nai kai na anaptuxthei kako einai?kuriws sto mosxato pou den exei tipota!exei anaptuxthei kati ston kanoniko stathmo?h sthn kallithea?blepete kapoio emporiko h kapoio kentro diaskedashs?antithetws tha bohthhsei poso kosmo pou paei stis douleies tou giati mhn ksexname h metafora mesw leofwreion einai h xeiroterh!den ginetai na leme oxi se pragmata pou tha bohthhsoun tous polites skefthte ligo logika

    ΑπάντησηΔιαγραφή