Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011

Περί σχολίων, διαγραφών και τοπικής αγοράς

Το τελευταίο διάστημα, έχει αυξηθεί ο όγκος των σχολίων των αναγνωστών μας που φιλοξενούμε στις αναρτήσεις μας. Αυτό το γεγονός μας χαροποιεί, καθώς είναι βασικό ζητούμενο για εμάς να επικοινωνούν οι αναγνώστες μας μαζί μας, αλλά και να αλληλεπιδρούν στο μεγαλύτερο τοπικό διαδικτυακό "στέκι" της πόλης μας.

Επίσης, μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι τα περισσότερα σχόλια τα έχουν, πλέον, αναρτήσεις που δεν αφορούν τα στενά όρια της πολιτικής του Δήμου μας, αλλά έχουν ως θέμα καθημερινές εμπειρίες και γεγονότα. Ένα από αυτά είναι και η τοπική αγορά της πόλης, που ύστερα από την ίδρυση του Εμπορικού Συλλόγου Μοσχάτου και τις ανακοινώσεις που εξέδωσε, έχει βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων.

Αρχικά, θέλουμε να πούμε την άποψη μας, πάνω στο ζήτημα. Η ίδρυση του Εμπορικού Συλλόγου Μοσχάτου δεν έχει καμία σχέση με την συμπεριφορά κάποιων μεμονωμένων καταστηματαρχών. Εμείς θεωρούμε ιδιαίτερα θετικό και σημαντικό το σύνολο των εμπόρων του Μοσχάτου (και αργότερα, γιατί όχι και του Ταύρου;) να έχουν ενιαία, διεκδικητική φωνή και να είναι σε θέση να κάνουν οργανωμένες προτάσεις, οι οποίες θα είναι βασισμένες στα τόσα χρόνια εμπειρίας που κουβαλάει καθένας επαγγελματίας στις πλάτες του.

Σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή, δεν μπορούμε παρά να βλέπουμε με θετικό μάτι κάθε συλλογική προσπάθεια, από όποια κοινωνική ή επαγγελματική ομάδα και αν αυτή προέρχεται.

Από την άλλη, θα θεωρήσουμε πλήρως επιτυχημένη αυτήν την προσπάθεια αν έχει αντίκτυπο στην κοινωνία που δοκιμάζεται και δεν εγκλωβιστεί σε μια συντεχνιακή λογική. Είναι προφανές ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Μοσχάτου θα πάρει από όλους τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνει τις κινήσεις του και ύστερα θα κριθεί από την κοινωνία, η οποία πάντα έχει τον τελικό λόγο.

Επαγγελματίες υπάρχουν καλοί και κακοί σε όλους τους τομείς. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει ταυτότητα για μια τοπική αγορά η οποία πασχίζει να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τους καταναλωτές της. Είναι και το Μοσχάτο τέτοιο, που όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, που δεν αφήνει περιθώρια στους επαγγελματίες να είναι αμελείς ως προς τα καθήκοντά τους.

Για να επανέλθουμε όμως στον βασικό θέμα, η συζήτηση που έγινε στα σχόλια των αναρτήσεων για τον Εμπορικό Σύλλογο και γενικότερα για την τοπική αγορά ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα και ώριμη. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι οι προβληματισμοί που τέθηκαν από τους αναγνώστες για την τοπική αγορά έφτασαν στα μάτια και τα αυτιά που έπρεπε και πρόκειται να συζητηθούν πολλά θέματα που αναπτύχθηκαν στον blog μας από τους επαγγελματίες.

Υπήρχαν σημεία που οι κουβέντες έδειχναν να ξεφεύγουν, ειδικά όταν συγκεκριμένοι επαγγελματίες αντιμετωπίστηκαν σαν μονάδες και στοχοποιήθηκαν. Το θέμα είναι ευαίσθητο: πρόκειται για τις δουλειές ανθρώπων και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με το ψωμί κανενός. Τουλάχιστον όχι σε ένα blog και όχι ανώνυμα.

Γι' αυτόν τον λόγο αναγκαστήκαμε να διαγράψουμε σχόλια που έπλητταν επαγγελματίες της περιοχής μας και να πάρουμε την απόφαση να διαγράφουμε από δω και στο εξής οποιοδήποτε σχόλιο λοιδωρεί ή έστω "φωτογραφίζει" κάποιον επαγγελματία. Οποιοσδήποτε, φυσικά, μπορεί να γράψει οτιδήποτε, ακόμα και αν αυτό είναι υβριστικό, αρκεί να το κάνει με το όνομα του, για να μπορεί να γνωρίζει και ο θιγόμενος σε ποιόν πρέπει να απευθυνθεί.

Έχουμε δημιουργήσει με κόπο αυτόν τον χώρο και σκοπός μας είναι να φιλοξενούνται οι απόψεις όλων των κατοίκων του Μοσχάτου και του Ταύρου. Το μόνο που ζητάμε από τους αναγνώστες μας είναι να σέβονται τον χώρο που τους φιλοξενεί.

Μοσχάτο Live!

7 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για το κείμενο σου. Ετσι ακριβως ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα σας,

    τα Blog από την στιγμή της δημιουργίας τους έχουν γίνει συνώνυμο με την ελευθερία του λόγου με ότι καλά ή κακά αυτό συνεπάγετε.

    Επαγγελματίες όπως πολύ καλά επισημαίνετε στο ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΟ άρθρο σας υπάρχουν και καλοί και κακοί.
    Γιατί λοιπόν να μην κάνουμε μια προσπάθεια να τους διαχωρίσουμε έτσι ώστε μαζί με τα ξερά να μην καίγονται και τα χλωρά?

    Γιατί να αφήσουμε τους επιτήδειους τυχοδιώκτες στο απυρόβλητο?

    και απαντώ,

    Γιατί έτσι συνέβαινε πάντα, ο θιγόμενος τους έβγαζε όλους τρελούς, έστελνε ένα πολύ ωραίο τραμπουκιστηκο mail στο blog να μην τολμήσει να ξαναγράψει τίποτα γιατί μετά θα έχουμε αλλά....

    δυστυχώς και εδω η ίδια γνωστή επαναλαμβανόμενη ιστορία.....
    μία ακόμα νίκη των τραμπούκων….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. OI ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ SITE ΠΟΥ ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΓΝΩΣΤΟ ΘΗΛΥΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ FACEBOOK ΞΑΝΑΜΠΗΚΕ ΜΕ ΟΝΟΜΑ "ΔΗΜΟΤΗΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ". ΜΑΚΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ φίλε 1:04,

    Μακάρι να μπορούσαμε να διαχωρίσουμε τους καλούς και τους κακούς επαγγελματίες. Μπορείς όμως να μας εγγυηθείς ότι αυτός που θα γράψει το οποιοδήποτε σχόλιο είναι απλά ένας παραπονεμένος καταναλωτής και όχι κάποιος ανταγωνιστής του επαγγελματία που θα καταγγέλει;

    Εμείς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιός γράφει, επομένως θα δεχόμαστε μόνο επώνυμα σχόλια.

    Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ φίλε ανώνυμε Moschato Live,

    Αν η γνώμη σου είναι οτι η πλειονότητα των σχολίων γίνεται από κακούς ανταγωνιστές και αντιεπαγγελματίες τότε απλός επιβεβαιώνεις όλους αυτούς που λένε ότι η αγορά του Μοσχάτου έχει τα μαύρα της τα χάλια.

    Η γνώμη η δική μου είναι ότι χωρίς να μπορούν να αποφευχθούν τέτοιες πρακτικές από λίγους η συντριπτική πλειοψηφία που θα παρουσιάσει την ανάγκη να εκφέρει άποψη σε ένα blog είναι γιατί κάτι δεν τους άρεσε στην εξυπηρέτηση που έτυχε και θέλει να την μοιραστεί με τους άλλους.

    Σας διαβάζω καιρό τώρα γιατί είχα την λανθασμένη εντύπωση οτι παραμένετε ανεπηρέαστοι, δυστυχώς έκανα λάθος, άλλο ένα φιμωμένο blog

    Δημήτρης Αργοστολίος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωστό, αλλά ακόμα και τα ...'επώνυμα' σχόλια, κατά δήλωση θα είναι επώνυμα (κι εγώ μπορώ να υπογράψω ως 'Ευάγγελος Βενιζέλος'), εκτός εαν υπάρχουν κι άλλες δικλείδες (πχ IP κλπ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ "Αργοστολίος" 2:30

    Ακόμα και ένας να είναι αυτός που θέλει να πλήξει κάποιον επαγγελματία, εμείς οφείλουμε να τον προστατεύσουμε, γιατί πρόκειται για την δουλειά του.

    Αν ο καταναλωτής είναι τόσο απογοητευμένος από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες ενός καταστήματος, ας πάει στο ΙΝΚΑ να κάνει την καταγγελία του (και αν μπορεί, ας την κάνει ανώνυμα).

    Όσον αφορά τους "κοψοχέρηδες" που απογοητεύτηκαν που δεν κάνουμε το blog American Bar, μπορούν να επισκεφθούν άλλες ιστοσελίδες της πόλης, ευτυχώς διαθέτουμε πολλές.

    @ ΔΦ

    Προφανώς, εμείς αναχώματα προσπαθούμε να βάλουμε, μήπως και περιοριστεί το φαινόμενο.

    Ας μην γελιόμαστε: Τα blogs είναι προσωπικοί ιστότοποι του εκάστοτε διαχειριστή και οι servers ανήκουν στην Google.

    Η ΙΡ είναι η "ταυτότητα" του αναγνώστη και αυτή θα χρησιμεύσει σε περίπτωση που το θέμα πάρει μια άλλη οδό. Ακόμα και ελεύθερα να έχουμε τα σχόλια, ευθύνη για το περιεχόμενό τους δεν έχουμε. Ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να υπάρχει ένα αξιοπρεπές modus operandi στον χώρο και όχι για να καλύψουμε τις ευθύνες μας. Από εκεί και πέρα είναι στην ευθύνη του εκάστοτε θιγόμενου να κινήσει οποιαδήποτε διαδικασία επιθυμεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή