Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Η τοποθέτηση του Αντώνη Λιβάνιου στο χθεσινό (10/5) Δ.Σ.

Ο επικεφαλής της παράταξης "Δημοτική Αλλαγή - Νέα Εποχή", Αντώνης Λιβάνιος, μας απέστειλε με e-mail την χθεσινή του τοποθέτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα τον Καλλικράτη. Την δημοσιεύουμε αυτούσια:

ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
«ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ»
ΑΝΤΩΝΙΟΣ Π. ΛΙΒΑΝΙΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Υπ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Μοσχάτο 10η Μαΐου 2010

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ
ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΤΑΥΡΟΥ



Η σύνταξη του κειμένου έγινε από τον επικεφαλή του συνδυασμού ΑΝΤΏΝΙΟ Π. ΛΙΒΑΝΙΟ

Αξιότιμε κύριε δήμαρχε.
Αξιότιμε κ. πρόεδρε του δημοτικού συμβουλίου.
Αξιότιμες κυρίες και Αξιότιμοι κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι, Μοσχάτου και Ταύρου.

Στην σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μας, συζητάμε επί της ουσίας αν η προς διαβούλευση πρόταση της πολιτείας, δημιουργεί ή όχι τις προϋποθέσεις της γιγαντιαίας διοικητικής μεταρρύθμισης στην αυτοδιοίκηση, με την χαρακτηριστική ονομασία «Καλλικράτης»

Είναι γεγονός ότι με το νομοσχέδιο αυτό, ανοίγει ένας νέος κύκλος για ουσιαστική αναδιανομή της πολιτικής εξουσίας. Σκοπός αλλά και στόχος του νομοσχεδίου αυτού πρέπει να είναι, η ουσιαστική αλλαγή των δομών και των λειτουργιών με την κατάργηση των γραναζιών της γραφειοκρατίας και του περιορισμού επί το βέλτιστο του χρόνου εξυπηρέτησης του πολίτη.

Συμφωνούμε ως δημοτική παράταξη επί της αρχής και της στρατηγικής που επιφέρει το προς διαβούλευση νομοσχέδιο, αρκεί να μην χρησιμοποιηθεί ως μηχανισμός υλοποίησης πολιτικών επιλογών, από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.

Για την δημοτική μας παράταξη, αδιαπραγμάτευτη κατηγορία παραμένει η εξασφάλιση και διασφάλιση της συνολικής κοστολόγησης των εκχωρούμενων αρμοδιοτήτων από την πολιτεία προς τους δήμους, που μέχρι στιγμής εξακολουθεί και παραμένει όχι απλά ακοστολόγητη, αλλά παντελώς άγνωστη.

Η χώρα μας σήμερα αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη δημοσιονομική κρίση από την μεταπολεμική περίοδο. Η γιγαντιαία αυτή μεταρρύθμιση για να πραγματοποιηθεί, χρειάζεται οικονομικούς πόρους, τόσους και τέτοιους που θα προκαλέσουν την πραγματική αναδιανομή των αρμοδιοτήτων και όχι απλά τον περιορισμό δαπανών, που εξασφάλιζε μέχρι σήμερα την όποια παροχή στους πολίτες.

Για μην κατηγορηθώ ότι αναφέρομαι αόριστα σε κανόνες χωρίς να προσδιορίσω τι εννοώ. Εξηγούμαι αναφέρομαι σε οικονομικούς πόρους τέτοιους και τόσους που πρέπει να εμφανίζουν τις μεσοβραχυπρόθεσμες, αλλά και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της εύρυθμης λειτουργίας των υπό συνένωση δήμων.

Η τεράστια αυτή μεταρρύθμιση μπορεί από σχέδιο να γίνει πράξη και να έχει επιτυχία, μόνο αν υπάρχουν έτοιμες επί της ουσίας οικονομοτεχνικές μελέτες, που θα εξασφαλίζουν μαζί με την εκχώρηση των αρμοδιοτήτων, τα μέσα και τους οικονομικούς πόρους προκειμένου, να έχει ουσιαστική προσφορά ή έστω βελτίωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες στο πολίτη.

Όλα αυτά δεν τα αναφέρω γιατί θέλω να καταθέσω στο δημοτικό μας συμβούλιο μια καλή έκθεση ιδεών, αλλά γιατί η νομοθετική υλοποίηση της νέας ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ για ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ που προσδοκά να προκαλέσει την μεγαλύτερη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας, έπρεπε πρώτα από όλα να προσδιορίζει τα συγκεκριμένα προσμετρημένα παραπάνω κριτήρια, αλλά και τους κανόνες που προσδιορίζουν τους φανερούς ή ορατούς πόρους αυτής μεταρρύθμισης.

Το γεγονός του ότι η ίδια η πολιτεία μέχρι σήμερα δεν στήριξε ουσιαστικά τους Ο.Τ.Α με πολιτικές προγραμματικής, οργανωτικής, και λειτουργικής αναβάθμισης με επαρκή χρηματοδότηση, μας κάνει όλους όσους ασχολούμαστε με τα κοινά πολύ δύσπιστους, επιδιώκοντας πλέον επί της ουσίας και όχι επί των λόγων, διασφάλιση των κριτηρίων εκείνων που παράγουν αποτέλεσμα, ώστε στο εξής τα βήματά μας να είναι σταθερά και να πάψουν να είναι μετέωρα.

Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι, μέσα από αυτή την γιγαντιαία διοικητική μεταρρύθμιση, δεν υπάρχει καμιά υλικοτεχνική μελέτη προς διαβούλευση, οριοθετεί τους νέους δήμους, οι οποίοι αναλαμβάνουν και ευθύνες του κρατικού δημοσιονομικού ελλείμματος χωρίς να προσδιορίζονται οι τρόποι χρηματοδότησής τους, αλλά προσδιορίζει όλες οι εκχωρούμενες αρμοδιότητες.

Το όλο εγχείρημα αυτής της διοικητικής μεταρρύθμισης της χώρας, ως ιδέα είναι πρόκληση. Η άμεση υλοποίησή της όμως δεν συνοδεύεται από τις οικονόμο-υλικοτεχνικές μελέτες που προσδιορίζουν την όλη εφαρμογή του σχεδίου. Δυστυχώς αν δεν προσέξουμε αντί της γιγαντιαίας μεταρρυθμιστικής δυνατότητας, θα προκαλέσουμε την απορρύθμιση των τοπικών κοινωνιών.

Με την πόλη μας το Μοσχάτο συνενώνεται ο γειτονικός δήμος του Ταύρου, με την πόλη του Ταύρου αλλά και με τους πολίτες της με συνδέουν στενοί δεσμοί φιλίας επί σειρά ετών.

Για εμένα προσωπικά ο Ταύρος είναι μια ξεχωριστή γειτονιά και αποτελεί πρόκληση δημιουργίας, η συνένωση των δυνάμεων των πολιτών των δύο πόλεων μπορεί να έχει πολλούς και κοινούς στόχους.

Για να γίνουν όμως αυτά χρειάζονται όλα όσα προανέφερα, ώστε η δημιουργία να είναι ορατή βραχυπρόθεσμα με την εξασφάλιση των εκχωρούμενων αρμοδιοτήτων και των πόρων τους. Η δική μας πρωτοβουλία πρέπει να εστιάζεται στην εκμετάλλευση του προσδοκώμενου παραγόμενου πλούτου, από την αξιοποίηση των μεγάλων ευκαιριών που έχουν οι προς συνένωση δήμοι, όπως αυτή της παραλίας μας και της παλιάς βιομηχανικής περιοχής.

Είμαι από εκείνους που η θητεία μου αλλά και η παρουσία μου στο δημοτικό συμβούλιο συνοδεύεται με θέσεις και προτάσεις που θέλουν την αναβάθμιση της πόλης και των παρεχομένων υπηρεσιών από αυτή στους συμπολίτες μου.

Ευχή μου είναι αυτή η προσπάθεια να μην ναυαγήσει παρά το γεγονός ότι μικρότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν πολλούς και μικρούς δήμους. Βεβαίως ας μην ξεχνάμε ότι αυτοί δεν έχουν τεράστια δημοσιονομικά προβλήματα και γεωγραφική - χωροταξική θέση όπως αυτή της πατρίδας μας. Δυστυχώς τα δημοσιονομικά ελλείμματα και το εξωτερικό χρέος δεν είναι πεδίον αντιπαράθεσης αλλά εθνική υπόθεση.

Θεωρώντας ότι αν και η κεντρική εξουσία έχει τον ίδιο τρόπο σκέψης και στηρίξει την προσπάθεια της δημιουργίας ισχυρών και σύγχρονων δήμων με κριτήρια που η ίδια προσδιορίζει, τότε δεν μας βρίσκει αντίθετους στην όποια χωροταξική διεύρυνση, γιατί αυτό προσμετράτε σε όφελος των πολιτών.

Με τις σκέψεις αυτές καταθέτουμε την πρόταση μας επί του νομοσχεδίου της νέας αρχιτεκτονικής για την αυτοδιοίκηση.

ΠΡΟΤΑΣΗ


Η ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ «ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ», εκτιμά ότι από την στιγμή που ο Δήμος Μοσχάτου, δεν τηρεί το κριτήριο της αυτόνομης παρουσίας ως αυτοδιοικητικός οργανισμός, με βάση το υπό συζήτηση νομοσχέδιο της νέας αρχιτεκτονικής για την αυτοδιοίκηση, πιστεύει ότι η συνένωση του όμορου Δήμου Ταύρου με τον Δήμο μας αποτελεί την προσφορότερη λύση, αλλά και μια μεγάλη πρόκληση για κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.

Μέσα από τις ουσιαστικές αλλαγές στις δομές και τις αντιλήψεις, μπορούμε να οδηγήσουμε τις εξελίξεις σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις όλων των επιπέδων. Αυτό θα γίνει αποδεκτό αν και εφόσον, η μεγάλη αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση μαζί με τις εκχωρούμενες αρμοδιότητες, συνοδευθεί με τους αντίστοιχους οικονομικούς πόρους και τις υλικοτεχνικές υποδομές.

Αν τα προηγούμενα υλοποιηθούν δημιουργείται μια δυναμική αναπτυξιακή τροχιά, μετατρέποντας το συνενωμένο πλέον Δήμο Μοσχάτου – Ταύρου με έδρα το Μοσχάτο σε μεγάλο και ισχυρό. Απομένει σε εμάς τους φορείς του νέου δύο δήμου να τον κάνουμε σύγχρονο.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ Π. ΛΙΒΑΝΙΟΣ
Δημοτικός Σύμβουλος
και υπ. Δήμαρχος Μοσχάτου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου