Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Σχετικά με το 3ο θέμα της Ανάπτυξης Εφαρμογών

Μεγάλη φασαρία έχει ξεσπάσει για το 3ο θέμα του μαθήματος Ανάπτυξης Εφαρμογών των πανελληνίων εξετάσεων, μάθημα που εξετάστηκε χτες. Συγκεκριμένα, υπάρχει οδηγία στους βαθμολογητές των θεμάτων να μην δώσουν το άριστα σε όσους έχουν λύσει το θέμα κάνοντας χρήση πινάκων.

Αρκετοί υποψήφιοι από το Μοσχάτο μας έστειλαν e-mail κάνοντας λόγο για αδικία, αφού οι περισσότεροι έχουν λύσει το θέμα με πίνακες. Μάλιστα, φροντιστήριο που έδωσε τις λύσεις χρησιμοποιούσε και αυτό πίνακες για το συγκεκριμένο θέμα.

Εμείς αλιεύσαμε μια πληροφορία από το blog troktiko, από τελειόφοιτο της Πληροφορικής, όσον αφορά την σωστή αντιμετώπιση του θέματος:

Είδα και εγώ την φασαρία που γίνεται με το τρίτο θέμα
ανάπτυξης εφαρμογών. Στην ερχόμενη εξεταστική παίρνω πτυχίο από ανώτατη σχολή Πληροφορικης στην Αθήνα, και γενικώς ο προγραμματισμός είναι και το χόμπι μου. Είναι προφανές διαβάζοντας το θέμα αυτό ότι το πρώτο πράγμα που θα πάει στο μυαλό για την επίλυση είναι ο πίνακας.

Επίσης, είναι γελοίο να διδάσκονται οι μαθητές λάθη. Δηλαδή ότι οι πίνακες είναι στατικές δομές. Αυτό ήταν στο βαθύ παρελθόν. Όλες οι γλώσσες πλέον παρέχουν δυναμικούς πίνακες, και ο οποιοσδήποτε προγραμματιστής θα χρησιμοποιούσε αυτή την μέθοδο επίλυσης εφόσον του δίνεται το πλήθος αρχικά (αν δεν δινόταν θα μιλούσαμε για λίστες - που δεν γνωρίζω αν διδάσκονται στο μάθημα- Με αυτό δεν γίνεται να κοπούν βαθμοί επειδή η διδασκαλία του μαθήματος δεν είναι επαρκής. Πράγματι αν θεωρήσουμε τους πίνακες στατική δομή υπάρχει λάθος στη λύση με αυτούς, αλλά είναι ορθό να μαθαίνουμε στα παιδιά λάθος πράγματα? Αν κάποιο από τα παιδιά ασχολείται δηλαδή λίγο παραπάνω με προγραμματισμό και το γνωρίζει αυτό που λέω γιατί θα πρέπει να χάσει μονάδες? Επειδή το διδάσκουν λάνθασμένη πληροφορική?

Αναγνώστης


Ελπίζουμε το Υπουργείο Παιδείας να δει το θέμα σωστά και να μην χαθούν άδικα βαθμοί από τους μαθητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου