Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

Περίμενε τους μαθητές από το ξημέρωμα ο Διευθυντής του 1ου Λυκείου

Συνεχίζονται οι ιστορίες από τις απόπειρες των μαθητών για κατάληψη στα σχολεία του Μοσχάτου. Μετά την χθεσινή προσπάθεια των παιδιών να κλείσουν το 3ο Γυμνάσιο, σειρά είχε, σήμερα, το 1ο Λύκειο Μοσχάτου.

Οι μαθητές είχαν αποφασίσει ότι από σήμερα θα προχωρήσουν σε κατάληψη του σχολείου, ή τουλάχιστον θα επιχειρούσαν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Όμως, η φήμη αυτή έφτασε στα αυτιά του Διευθυντή του Λυκείο, κ. Παπαϊωάννου. Έτσι, αποφάσισε να δράσει δυναμικά και αποφασιστικά για να αποτρέψει κάτι τέτοιο: Περίμενε τους μαθητές (οι οποίοι έφτασαν νωρίτερα από το κανονικό για να το κλείσουν) μέσα στο σχολείο!

Απ' ό,τι λέγεται, ο κ. Παπαϊωάννου είχε "ταμπουρωθεί" μέσα στο σχολείο από αργά το βράδυ (πριν το ξημέρωμα), για να προλάβει την κατάληψη!

Τελικά μάθημα έγινε αν και πολλοί μαθητές επέλεξαν να μείνουν έξω από τις τάξεις, σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η συμπεριφορά του κ. Παπαϊωάννου προς τα παιδιά είναι ένα από τα αιτήματα της κατάληψης. Τα παιδιά ζητούν καλύτερη συμπεριφορά εκ μέρους του και, γενικότερα, καλύτερη συνεννόηση με τους καθηγητές. Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι είχαμε αναδείξει το θέμα της κόντρας του Διευθυντή με τους μαθητές σε περσινό μας άρθρο.

8 σχόλια:

  1. Etsi akrivws! MAthites eimaste oxi fylakismenoi kyrie Papaioannou! Na mas fereste kalytera!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Το φθινόπωρο του 1990, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανακοινώνει πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία που προβλέπει μεταξύ άλλων λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ, κατάργηση της δωρεάν παροχής συγγραμμάτων, επιβολή χρονικού ορίου στις σπουδές, πιθανό περιορισμό του πανεπιστημιακού ασύλου, επιβολή ομοιόμορφης ενδυμασίας, έπαρση της σημαίας κ.ά."

    Αντίθετοι με αυτές τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου και με αίτημα την ακύρωσή τους, οι φοιτητές και οι μαθητές ξεκίνησαν μια μακράς διαρκείας κατάληψη που έφτασε μέχρι τον Ιανουάριο 1991.
    Η τότε κυβέρνηση υποκίνησε φιλικούς της κύκλους να διαλύσουν βίαια τις καταλήψεις.
    Οι μαθητές ζήτησαν την προστασία των καθηγητών και των γονέων τους, μέσω των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
    Η απόφαση των Συλλόγων Γονέων του Ταύρου, που πάρθηκε σε κοινή συνεδρίαση στο φουαγιέ του Λυκείου με την παρουσία αντιπροσώπων από όλα τα κόμματα, ήταν :
    1. Οι γονείς συμπαρατάσσονται με το αίτημα των μαθητών να αποσυρθεί αμέσως το νομοσχέδιο, πλην όμως ανησυχούν για το μέλλον των μαθητών και αγωνιούν να μην χαθεί η χρονιά.
    2. Στηρίζουν την απόφαση των μαθητών για κατάληψη, εφ' όσον είναι αποτέλεσμα μυστικής ψηφοφορίας σε γενική συνέλευση.
    3.Όσο οι μαθητές αποφασίζουν και πραγματοποιούν κατάληψη οι γονείς αναλαμβάνουν την προστασία των μαθητών και για τούτο ομάδα γονέων θα διανυκτερεύει μπροστά στην πόρτα του σχολείου με σκοπό να αποτρέψει κάθε απόπειρα βίαιης εισόδου παρακρατικών.
    Το τελευταίο μέτρο τηρήθηκε στον Ταύρο με την συμμετοχή γονέων από όλους τους πολιτικούς χώρους (κυβερνητικούς και αντιπολιτευτικούς) με μεγάλη επιτυχία και καθ' όλη την διάρκεια των κινητοποιήσεων δεν άνοιξε μύτη.

    Δυστυχώς σε άλλες περιοχές έγιναν βιαιότητες με αποκορύφωμα την δολοφονία του 38χρονου καθηγητή Νίκου Τεμπονέρα το πρωί της 09.01.1991.

    Η αίθουσα του Αμφιθεάτρου των Λυκείων Ταύρου ονομάστηκε από τότε "Αίθουσα Τεμπονέρα" και φέρει την σχετική επιγραφή.
    Αυτά τα έγραψα για την ιστορία, αλλά και για να τονίσω πόσο σημαντικά προβλήματα μπορούν να προκύψουν που οι μαθητές μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνο με το όπλο της κατάληψης. Το ακραίο αυτό όπλο πρέπει να το διατηρούν ισχυρό και να μην το φθείρουν με άσκοπη και αλόγιστη χρήση.

    Το χρονικό της δολοφονίας Τεμπονέρα διαβάστε το εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να σημειωθεί ότι οποιαδήποτε κίνηση σχετική με ενδεχόμενη κατάληψη γίνεται υπό την πλήρη άγνοια του 15μελούς και χωρίς να έχουν κατατεθεί τα "αιτήματα" της κατάληψης για συζήτηση.
    Αξίζει επίσης να τονισθεί ότι στο σχολείο εδώ και λίγες μέρες σημειώνονται πράξεις βανδαλισμού. Ενδεικτικά αναφέρω: έκρηξη κροτίδων σε ώρα διαλείμματος (και μαθήματος), υβριστικά (και ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ) συνθήματα κατά του διευθυντή και σπάσιμο τζαμιών με τον/τους δράστες να κρύβεται/κρύβονται πίσω από τη δύναμη του πλήθους προφανώς σε ένδειξη "ανδρισμού" και "υπευθυνότητας". Ακόμα, οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε πως όταν ο διευθυντής απευθύνεται σε ένανα μαθητή τότε αυτό δεν αποτελεί ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ αλλά ΟΜΙΛΙΑ και στην χειρότερη περίπτωση ΥΠΟΨΙΑ.
    Ας κατανοήσουμε ότι κάποιες ενέργειες είναι αξιόποινες και ας αναλάβουν τις ευθύνες τους οι εμπλεκόμενοι.
    Τέλος οφείλουμε να αποδώσουμε εύσημα στον Κο Παπαϊωάννου ο οποίος σε περίοδο περικοπών θυσιάζει τον ύπνο του στο βωμό της καλής και εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου.
    Αυτά προς αποφυγήν παραπληροφόρησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ας προτιμήσουμε μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση του θέματος. Ουδεμία σχέση έχουν οι καταστάσεις του 1991 με τις τωρινές. Ο σκοπός της (ενδεχόμενης) κατάληψης είναι καθαρά η κατάληψη και όχι η λύση προβλημάτων. Ουσιαστικά προβλήματα κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχουν. Ακόμα όμως και να υπάρχουν δεν εχουν γίνει γνωστά καν στους μαθητές, πόσο μάλλον στο - εκλεγμένο απ' τους μαθητές - προεδρείο του 15μελούς.
    Απ' όσο γνωρίζω έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τοποθέτηση άσπρων πινάκων, έχει γίνει πλήρης έλεγχος στα οικονομικά του κυλικείου χωρίς να διαπιστωθεί καμία παράβαση, έχει αναρτηθεί τιμοκατάλογος του κυλικείου στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, σύντομα θα τοποθετηθεί σαπούνι στις τουαλέτες κ.ά..
    Αισθητό και έντονο είναι το φαινόμενο της ατιμωρισίας. Το οποίο όμως μπορεί να δικαιολογηθεί καθώς το σχολείο βρίσκεται μόνιμα υπό το φόβο της κατάληψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπαρχει εισαγγελεας που μπορει να επιληφθει της καταστασης σε περιπτωση καταστροφων;
    Αν οι προτεργατες ειναι ενηλικοι, για τους βανδαλισμους, για τους οποιους τελικα θα πληρωσει ο Ελληνας πολιτης και οχι ο υπαιτιοι ή οι πατεραδες τους, υπαρχει ΑΥΤΟΦΩΡΟ;
    ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΜΕΛΟΥΣ ΔΕΝ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΣΟΥΜΕ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επειδή έχουμε χάσει την μπάλα:

    Κανένα 15μελές δεν αποφασίζει για καμία κατάληψη. Γίνεται συνέλευση των μαθητών και αποφασίζουν ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ για την τύχη τους. Δεν εκλέγουν βουλευτές για να τους παραδίδουν τα κλειδιά και να αποφασίζουν γι'αυτούς.

    Κανείς ενήλικος που γράφει σχόλια δεν είναι σε θέση να κρίνει τα παιδιά είτε θετικά είτε αρνητικά στην κατάληψη. Τα παιδιά έχουν αιτήματα και γι' αυτά είναι δίκαια, αλλά ακόμα και αν δεν έχουν, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως αίτημα εσάς που τους έχετε παραδώσει τον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1) Απ' οσο γνωρίζω ο εισαγγελέας παρεμβαίνει έπειτα από επώνυμη καταγγελία γονέα (πράγμα λίγο δύσκολο).

    2) Επειδή Δ Ε Ν έχουμε χάσει τη μπάλα, καλο θα ήταν να αναφερθούν τα βήματα που ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ για να τελέσει ένα σχολείο υπό κατάληψη.

    Α) Εντοπισμός προβλημάτων τα οποία αφορούν ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΥΤΩΝ.
    Β) Κατάθεση αυτών των προβλημάτων στο προεδρείο του 15μελούς.
    Γ) Συζήτηση των προβλημάτων με κάποιον αρμόδιο όπως είναι ο Σύλλογος των διδασκόντων, ο Σύλλογος των γονέων, ο δήμος κ.ά.
    Δ) Σε περίπτωση μη αποτελεσματικής συζήτησης και ως ΕΣΧΑΤΗ ΛΥΣΗ καταφεύγουν οι μαθητές σε κατάληψη του σχολείου.
    Κατά την άποψη μου η παραπάνω διαδικασία είναι ο ορισμός της δημοκρατίας.
    Ακόμα ας κατανοήσουμε ότι είναι πρακτικα αδύνατο να γίνει συνέλευση των μαθητών και να αποφασίσουν κατ' αυτόν τον τρόπο.
    Οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να κρίνει τα παιδιά.
    Τα παιδιά έχουν αιτήματα τα οποία δεν στέκουν και κυρίως ΑΦΟΡΟΥΝ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
    Και αν θέλουν να διαμαρτυρηθούν και να αντιδράσουν τότε λυπάμαι αλλά πρέπει να μάθουν ότι το σχολείο δεν είναι ο σωστός τόπος. Το σχολείο είναι χώρος πνεύματος, μόρφωσης και όχι διαμαρτυρίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1) Απ' οσο γνωρίζω ο εισαγγελέας παρεμβαίνει έπειτα από επώνυμη καταγγελία γονέα (πράγμα λίγο δύσκολο).

    2) Επειδή Δ Ε Ν έχουμε χάσει τη μπάλα, καλο θα ήταν να αναφερθούν τα βήματα που ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ για να τελέσει ένα σχολείο υπό κατάληψη.

    Α) Εντοπισμός προβλημάτων τα οποία αφορούν ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΥΤΩΝ.
    Β) Κατάθεση αυτών των προβλημάτων στο προεδρείο του 15μελούς.
    Γ) Συζήτηση των προβλημάτων με κάποιον αρμόδιο όπως είναι ο Σύλλογος των διδασκόντων, ο Σύλλογος των γονέων, ο δήμος κ.ά.
    Δ) Σε περίπτωση μη αποτελεσματικής συζήτησης και ως ΕΣΧΑΤΗ ΛΥΣΗ καταφεύγουν οι μαθητές σε κατάληψη του σχολείου.
    Κατά την άποψη μου η παραπάνω διαδικασία είναι ο ορισμός της δημοκρατίας.
    Ακόμα ας κατανοήσουμε ότι είναι πρακτικα αδύνατο να γίνει συνέλευση των μαθητών και να αποφασίσουν κατ' αυτόν τον τρόπο.
    Οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να κρίνει τα παιδιά.
    Τα παιδιά έχουν αιτήματα τα οποία δεν στέκουν και κυρίως ΑΦΟΡΟΥΝ ΜΙΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
    Και αν θέλουν να διαμαρτυρηθούν και να αντιδράσουν για τον κόσμο τον οποίο παραλαμβάνουν τότε λυπάμαι αλλά πρέπει να μάθουν ότι το σχολείο δεν είναι ο σωστός τόπος. Το σχολείο είναι χώρος πνεύματος, μόρφωσης και όχι διαμαρτυρίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή