Αγαπητό moschato.live,
Σας αποστέλλω άρθρο μου για την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του Δήμου, το οποίο είχε πρωτοδημοσιευθεί στην μοσχατιώτική εφημερίδα «ΠΟΛΗΣ ΟΡΑΜΑ» τον Νοέμβριο του 2009 και το οποίο καθίστανται επίκαιρο όσο ποτέ σχετικά με την αναγκαιότητα δημιουργίας μηχανισμού διαφάνειας στο Δήμο μετά τα όσα τελευταίως βγαίνουν στην επιφάνεια ότι συνέβηκαν για την κατασκευή του πολιτιστικού κέντρου.
Κάποιοι είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν τις θέσεις μου απλές διαπιστώσεις ανεύ ουσίας, που όμως επαληθεύθηκαν με τον πλέον τραγικό τρόπο λίγους μήνες μετά και ειδικότερα για την αναγκαιότητα «Λειτουργίας εσωτερικού ελέγχου» στο Δήμο.
Με την παρούσα ξαναδημοσιεύω τις θέσεις μου για την αναδιάρθωση των υπηρεσιών του Δήμου προκειμένου κάποιοι να τις εμπεδώσουν.
Εγώ είμαι πεπεισμένος προ πολλού και δηλώνω ότι θα κάνω ότι μπορώ για να εφαρμοστούν και στην πράξη.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ, πιστεύω στην εφαρμογή νέων αντιλήψεων και λειτουργιών, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν στο Δήμο μας, προκειμένου να βοηθηθεί η νέα Δημοτική Αρχή στην υλοποίηση δράσεων και υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Σήμερα για να ανταποκριθεί ένας Δήμος στις σύγχρονες απαιτήσεις πρέπει να είναι σε θέση να ικανοποιεί τις παρακάτω λειτουργίες:
1. Λειτουργία προγραμματισμού (υπηρεσία προγραμματισμού)
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία ενός σύγχρονου Δήμου είναι η εισαγωγή συστηματικών διαδικασιών σχεδιασμού, προγραμματισμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης της λειτουργίας και των επενδύσεών του και η δημιουργία στο εσωτερικό του ανάλογων δομών.
2. Λειτουργία ολοκληρωμένης οικονομικής διαχείρισης (οικονομική υπηρεσία)
Η ολοκληρωμένη οικονομική διαχείριση θα πρέπει να περιλαμβάνει: Ολοκληρωμένο ετήσιο οικονομικό και ταμειακό προγραμματισμό. Εφαρμογή των κανόνων στην οικονομική διοίκηση και την λογιστική του Δήμου. Ικανούς μηχανισμούς είσπραξης (ταμειακή υπηρεσία ). Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων στην οικονομική διοίκηση και διαχείριση των οργανισμών (εφαρμογή της διπλογραφικής μεθόδου, γενικής λογιστικής, προσδιορισμό του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών κλπ). Ολοκληρωμένο πληροφοριακό οικονομικό διαχειριστικό σύστημα.
3. Λειτουργία σχεδιασμού και παραγωγής έργων (τεχνική υπηρεσία)
Οργανωμένη μονάδα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων που θα περιλαμβάνει: Σχεδιασμό και ωρίμανση έργων. Παρακολούθηση και πιστοποίηση φυσικού αντικειμένου. Εισαγωγή σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων διοίκησης έργων . Πιστοποίηση κατά το πρότυπο διαχείρισης έργων του ΕΛΟΤ. Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης έργων.
4. Λειτουργία πληροφορικής (υπηρεσία πληροφορικής ή / και προγραμματισμού)
Η αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) αποτελεί βασική παράμετρο, τόσο για τον ανασχεδιασμό διαδικασιών και διοικητικών δομών, όσο και για την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας και της παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
5. Λειτουργία νομικής υποστήριξης
Οι συνεχείς αλλαγές στο νομοθετικό περιβάλλον των ΟΤΑ υποχρεώνει τον Δήμο να διαθέτει μια πλήρης νομική στήριξη.
6. Λειτουργίες Διοίκησης του Δήμου – Διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Η κλασική διοικητική υπηρεσία του Δήμου πρέπει να εκσυγχρονιστεί, αξιοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους δημοτικής διοίκησης και τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Παράλληλα, επειδή το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου αποτελεί το βασικότερο εργαλείο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, μια από τις βασικές λειτουργίες του Δήμου είναι η σύγχρονη διαχείριση, επιμόρφωση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.
7. Λειτουργία εσωτερικού ελέγχου
Στο Δήμο είναι πλέον αναγκαία η θέσπιση θεσμών εσωτερικού ελέγχου με στόχο την εμπέδωση της διαφάνειας στη λήψη των αποφάσεων, την εσωτερική μέτρηση των αποτελεσμάτων, την ποιοτική διοίκηση, τη συνεχή αξιολόγηση των πολιτικών αλλά και του ανθρώπινου δυναμικού που καλείται σε πολιτικό και υπηρεσιακό επίπεδο να τις υλοποιήσει.
8. Υπηρεσία του πολίτη
Σήμερα είναι αναγκαία η διεύρυνση και η εμβάθυνση των θεσμών διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα της Δημοτικής Αρχής, λογοδοσίας και κοινωνικού ελέγχου από τους πολίτες μας. Σύσταση ηλεκτρονικής υπηρεσίας ενημέρωσης των αποφάσεων του Δήμου, ηλεκτρονικό βήμα παραπόνων και αιτημάτων του πολίτη, ομαδοποίηση, αξιολόγηση και άμεση ανταπόκριση των υπηρεσιών του Δήμου στα αιτήματα του πολίτη.
Η επιτυχής υλοποίηση των πιο πάνω παρεμβάσεων στις λειτουργίες του Δήμου μας, είναι
κεντρικός στόχος και πρέπει να τίθενται σε πρώτη προτεραιότητα στο Πρόγραμμα μιας Δημοτικής Παράταξης για να περάσει η αντίληψη σε όλους τους συμπολίτες μας, ότι οι υπηρεσίες του Δήμου λειτουργούν και υπηρετούν με διαφάνεια και λογοδοσία το κοινωνικό συμφέρον του τόπου και των συμπολιτών μας.
Με εκτίμηση
Περικλής Δεμεντής
Πολλά συγχαρητήτια στο κύριο Δεμεντή για τις προτάσεις του. Είναι ένα ουράνιο τόξο μπροστά στο διαδικτυακό δημοτικο ξεκατίνιασμα που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες. Είναι αγωγός πολιτικής σκέψης μπροστά στην ατελέσφορη και μη παραγωγική νοοτροπία κάποιων ανθρώπων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞανά μπράβο κυριε Δεμεντή