Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Πρωτοβουλία πολιτών για τον θόρυβο του ΗΣΑΠ

Αναγνώστρια μας απέστειλε κείμενο Πρωτοβουλίας Πολιτών προς τον Δήμο Μοσχάτου, στο οποίο πολίτες του Μοσχάτου διαμαρτύρονται για τον μεγάλο θόρυβο που δημιουργεί το τρένο, μετά τις εργασίες ανακατασκευής των γραμμών του ΗΣΑΠ.

Παρακάτω παραθέτουμε το κείμενο και όποιος ενδιαφέρεται να ενώσει τις δυνάμεις του γι' αυτήν την πρωτοβουλία, μπορεί να επικοινωνήσει στο εξής e-mail: prwtovouliapolitwn@gmail.com

Προς Δήμο Μοσχάτου

Μοσχάτο, 05.07.10


Αξιότιμοι κύριοι,

Όπως είναι γνωστό, εδώ και ένα περίπου χρόνο η ΗΣΑΠ Α.Ε. διενεργεί εργασίες ανακατασκευής (ανακαίνισης) των σιδηροτροχιών της γραμμής Πειραιά - Κηφισιάς, οι οποίες σύμφωνα με προηγούμενες σχετικές ανακοινώσεις της ως άνω εταιρείας θα αποσκοπούσαν και στη μείωση του θορύβου κατά τη διέλευση των συρμών.
Τα έργα αυτά από και προς το σταθμό του Μοσχάτου έχουν πλέον ολοκληρωθεί και σήμερα οι συρμοί διέρχονται κανονικά από το σταθμό αυτό.

Επειδή η διέλευση των συρμών προκαλεί, σύμφωνα με την κοινή λογική και κρίση ενός μέσου συνετού ανθρώπου και παρά τις αντίθετες προσδοκίες όλων, αισθητά μεγαλύτερο θόρυβο από πριν, επιβαρύνοντας ηχητικά όχι μόνο τις παρακείμενες της γραμμής γειτονιές, αλλά και τις κατοικίες πιο απομακρυσμένων οικοδομικών τετραγώνων,

Επειδή η προκαλούμενη από τους συρμούς ηχορύπανση φρονούμε πως υπερβαίνει ακόμη και τα θεσπισμένα από την Πολιτεία σύμφωνα με την υπ' αρ. 17252/92 Υ.Α. ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ 395/Β/19.06.92) ως ανώτατα όρια θορύβου και, εν τέλει,

Επειδή η ποιότητα ζωής των πολιτών του Μοσχάτου θέλουμε να πιστεύουμε πως αποτελεί κύρια μέριμνα του Δήμου μας,

Σας καλούμε όπως προβείτε άμεσα στις δέουσες ενέργειες για τη διαπίστωση του μεγέθους της προπεριγραφείσας ηχορύπανσης, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο και πάντως, όπως λάβετε κάθε αναγκαίο μέτρο για την αντιμετώπιση αυτής (πχ. τοποθέτηση plexiglass κλπ)!

Μετά τιμής,
Πρωτοβουλία Πολιτών Μοσχάτου.
(ακολουθούν υπογραφές)


Κοιν/ση :
1) ΗΣΑΠ Α.Ε., Γραφείο Δ/ντος Συμβούλου
2) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, Γραφείο Υπουργού και Γενικού Γραμματέα.

1 σχόλιο:

  1. Το εκπεμπόμενο ηχητικό φάσμα της προηγούμενης σιδηροδρομικής γραμμής σε σχέση με τον χρόνο, παρουσίαζε μία μορφή στην οποία οι τιμές του ήχου κυμαίνονται από μία ελάχιστη έως μία μέγιστη τιμή. Η μεγιστη τιμή είναι χρονικά στιγμιαία αλλά επαναλαμβανόμενη σε μικρή χρονική περίοδο εξαιτίας της ύπαρξης αρμών στις σιδηροτροχιές.

    Μετά την ανακαίνιση της γραμμής, η μορφή του ηχητικού φάσματος είναι μία ευθεία γραμμή η οποία έχει μία τιμή σταθερή σε όλη τη χρονική διάρκεια διέλευσης του συρμού. Η τιμή αυτή είναι μικρότερη από την μέγιστη τιμή της προγενέστερης κατάστασης.

    Συνεργεία της ΗΣΑΠ κάνουν συνεχώς μετρήσεις του ήχου προκειμένου να καταγραφεί η υφιστάμενη κατάσταση σε όλο το δίκτυο. Οι μετρήσεις θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου.

    Εξετάζονται οι παρακάτω τεχνικές λύσεις, προκειμένουν να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου στο ελάχιστο δυνατό:

    α) Τοποθέτηση ηχοαπορροφητικών υλικών στις σιδηροτροχιές
    β)Τοποθέτηση ηχοαπορροφητικών υλικών στη γραμμή
    γ)Λείανση της γραμμής

    Η μέθοδος της σταθερής επιδομής προτιμήθηκε από τους τσιμεντένιους στρωτήρες (οι οποίοι χρησιμοποίηθηκαν σε κάποια μέρη του δικτύου- στυλ του ομολογουμένως αθόρυβου προαστιακού) λόγω των πλεονεκτημάτων της στην αντοχή στον χρόνο και των σχεδόν μηδενικών απαιτήσεων συντήρησης.

    Επίσης, η νέα γραμμή πρέπει να "πατηθεί" από τους συρμούς για αρκετούς μήνες ώστε να μειωθεί ο θόρυβος χωρίς κάποια παρέμβαση των συνεργείων.

    Είμαι σίγουρος πως όταν το έργο τελειώσει και μαζί με άλλες γενικές διορθωτικές παρεμβάσεις στις αστικές συγκοινωνίες, το παλιό "τρένο" ή "ηλεκτρικός" θα μπορεί να λέγεται επάξια Γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας.

    Τέλος, να σας πληροφορήσω ότι σύντομα κλείνει για ανακαίνιση κάποιο κομμάτι από το υπόγειο τμήμα της γραμμής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή