- Το έργο, για το οποίο κάνει μια σύντομη περιγραφή
- Τους λόγους για τους οποίους το έργο πρέπει να ματαιωθεί,
- Μια πιθανή εναλλακτική λύση.
Επειδή το κείμενο της τεχνικής ανάλυσης είναι μεγάλο, μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο, αν κάνετε κλικ στο "Διαβάστε περισσότερα" στο τέλος της ανάρτησης:
Ιωάννης Παρδάλης
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΓΩΓΟΥ ΟΜΒΡΙΩΝ
Α. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ο υπό κατασκευή αγωγός ομβρίων εξυπηρετεί την παροχέτευση ομβρίων υδάτων περιοχών των Δήμων Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης.
Ο παραπάνω αγωγός είναι κλειστός (χωρίς φρεάτια περισυλλογής ομβρίων στο Δήμο Μοσχάτου) και αφού διασχίσει κατά πλάτος όλο σχεδόν το Δήμο Μοσχάτου καταλήγει στον Κηφισό ποταμό.
Η κατασκευή του αγωγού που έχει διαστάσεις 4,00 x 3,50 μ. θα απαιτήσει την χρησιμοποίηση όλου του οδοστρώματος των δρόμων από τους οποίους διέρχεται.
Κάτω όμως από το οδόστρωμα των δρόμων και στη θέση του υπό κατασκευή αγωγού, εκτός από τα ποικίλα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφελείας, υπάρχουν και οι κεντρικοί αγωγοί του δικτύου ακαθάρτων του Δήμου Μοσχάτου, οι οποίοι λόγω της διέλευσης του αγωγού ομβρίων καταστρέφονται. Στη θέση του κάθε αγωγού ακαθάρτων που καταστρέφεται κατασκευάζονται δύο (2) !!!! νέοι αγωγοί ακαθάρτων τοποθετούμενοι εκατέρωθεν του υπό κατασκευήν αγωγού ομβρίων. Μάλιστα, οι παραπάνω αγωγοί ακαθάρτων θα τοποθετηθούν κάτω από τα υπάρχοντα πεζοδρόμια !!!! καταστρέφοντας όχι μόνο τα πεζοδρόμια, αλλά και όλες τις δεντροστοιχίες τους.
Βάσει της μελέτης του έργου, η κατασκευή των δύο (2) παραπάνω αγωγών ακαθάρτων είναι απαραίτητη διότι τα λύματα των εκατέρωθεν των δρόμων κτιρίων δεν μπορούν να συζευχθούν σε έναν κοινό αποχετευτικό αγωγό, αφού τη σύζευξη αυτή εμποδίζει ο υπό κατασκευή αγωγός ομβρίων που βρίσκεται ανάμεσά τους και που είναι επιφανειακός. (Το άνω τελείωμα του αγωγού ομβρίων μαζί με το υπόστρωμα των δρόμων και το ασφαλτικό υλικό φτάνει μέχρι τη στάθμη του σημερινού οδοστρώματος!!!!)
Η κατασκευή των δύο (2) νέων αγωγών ακαθάρτων δημιουργεί αυτόματα την ανάγκη κατασκευής ΝΕΟΥ αντλιοστασίου λυμάτων με δύο (2) μηχανισμούς εξαερισμού, οι οποίοι θα απελευθερώνουν τη δυσοσμία τους στην ατμόσφαιρα της ευρύτερης περιοχής τους. Και το χειρότερο όλων είναι ότι το παραπάνω αντλιοστάσιο θα τοποθετηθεί μέσα στην καλύτερη και μεγαλύτερη πλατεία του Δήμου Μοσχάτου!!!, καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο τμήμα της και σε επαφή σχεδόν με το Δημοτικό Αναψυκτήριο!!!
Το εντός της πλατείας αντλιοστάσιο περιλαμβάνει τρεις (3) θαλάμους διαστάσεων 4,00 x 2,00 μ. , 3,50 x 3,50 μ. και 7,50 x 4,00 μ. αντίστοιχα καθώς και έναν οικίσκο διαστάσεων 7,50 x 4,00 μ.
Το παραπάνω αντλιοστάσιο δεν επιδέχεται μεταφορά του σε άλλη θέση του δικτύου, αφού η θέση της πλατείας είναι το χαμηλότερο σημείο της διαδρομής.
Ο αγωγός διερχόμενος από την οδό Ελευθερίας θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ανεύρεσης αρχαιολογικών αντικειμένων, αφού η περιοχή βρίθει αρχαίων. (Στην εγγύτατη περιοχή έχουν ανακαλυφθεί τμήματα των αρχαίων «Μακρών Τειχών»).
Β. ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ για τους εξής βασικούς λόγους:
1. ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΠΑΧΘΕΣ ΚΟΣΤΟΣ
Είναι αδιανόητο για μία μικρή σχετικά ποσότητα ομβρίων της τάξης των 30 κυβικών μέτρων ανά δευτερόλεπτο που μεταφέρει ο αγωγός να δαπανηθεί ένα τόσο μεγάλο ποσόν (22.500.000 €), που βέβαια στην πράξη μπορεί να είναι κατά πολύ μεγαλύτερο (λόγω αφανών εργασιών, απρόβλεπτων καταστάσεων, ζημιών, αρχαιολογικών ευρημάτων, καθυστερήσεων, έλλειψη χρηματοδότησης λόγω οικονομικής κρίσης κλπ).
Θα χρειαστεί να καταστραφούν δρόμοι, πεζοδρόμια, πλατείες, αποχετευτικό δίκτυο, εγκαταστάσεις κοινής ωφελείας (δίκτυα ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΦΑ κλπ) και να εκριζωθούν εκατοντάδες δέντρα και μετά να ξαναφτιαχτούν εκ νέου!!!! Καταβάλλεται δηλαδή ένα άνευ λόγου υπερβολικό τίμημα με αντάλλαγμα να έχουν οι δημότες τις ίδιες υπηρεσίες που είχαν και πριν, να υποστούν όλες τις δυσμενείς συνέπειες του έργου και ο φορολογούμενος λαός να καταβάλλει ένα επαχθές τίμημα.
2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΦΟΡΗΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΧΛΗΣΗ
Όλο σχεδόν το Μοσχάτο θα αποκοπεί κυκλοφοριακά από τους ηλεκτρικούς σιδηροδρόμους Μοσχάτου και Καλλιθέας, η κυκλοφορία πεζών και οχημάτων θα γίνει επί τουλάχιστον 2,5 έτη δύσκολη και ενίοτε επικίνδυνη λόγω των συνεχών διανοίξεων των οδών (μέχρι βάθους 6,00 μ.), της καταστροφής και εκσκαφής των πεζοδρομίων (μέχρι βάθους 1,50 μ.), της εκρίζωσης και μεταφοράς εκατοντάδων δέντρων και των συνεχών οικοδομικών εργασιών.
3. ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Για την κατασκευή των δύο νέων αποχετευτικών αγωγών κάτω από τα υπάρχοντα πεζοδρόμια θα εκριζωθούν συνολικά 267 δέντρα, εκ των οποίων 5 φοίνικες!!!! Σημειωτέον ότι τα περισσότερα από αυτά χρειάστηκαν πάνω από 25 έτη για να αναπτυχθούν. Επίσης, καταστρέφεται ένα σημαντικό κομμάτι πλατείας, αποτελούμενο από γκαζόν και πανύψηλα δέντρα.
Σε ό,τι αφορά την οδό Ελευθερίας επισημαίνεται ότι, αποκλείεται η μελλοντική επαναφύτευση των πεζοδρομίων της οδού, αφού το διατιθέμενο προς φύτευση έδαφος μετά την κατασκευή του αγωγού δεν θα υπερβαίνει σε βάθος τα 80 εκατοστά, δηλ. διαστάσεις ζαρντινιέρας!!!. Κι αυτό διότι οι ρίζες των προς φύτευση δέντρων θα εγκλωβίζονται μεταξύ αγωγού ομβρίων, αγωγού ακαθάρτων και των θεμελίων των κτιρίων!
4. ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΝΤΟΝΗ ΔΥΣΟΣΜΙΑ
Οι εξαερισμοί του αντλιοστασίου της πλατείας θα εκπέμπουν συνεχώς έντονη δυσοσμία στην πλατεία, στο γειτονικό Δημοτικό Αναψυκτήριο και στην ευρύτερη περιοχή των κατοικιών υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των χρηστών της πλατείας και των κατοίκων της περιοχής. Αναφέρουμε ότι η περιοχή είναι ήδη ΕΝΤΟΝΑ υποβαθμισμένη από την ηχορύπανση που προκαλεί αφ’ενός η τεράστια αερογέφυρα του Μοσχάτου που συνδέει την παραλιακή λεωφόρο με την οδό Πειραιώς και την Εθνική Οδό (η ως άνω αερογέφυρα είναι σε άμεση γειτνίαση με το χώρο αντλιοστασίου της πλατείας) και αφ’ετέρου η γειτνίαση με τον ΗΣΑΠ (ειδικότερα για τους κατοίκους της οδού Ελευθερίας).
5. ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω το τελείωμα του άνω μέρους του αγωγού φτάνει σχεδόν μέχρι το ύψος του υπάρχοντος οδοστρώματος. Έτσι, κάθε μελλοντική ενέργεια κατασκευής αγωγών παροχέτευσης των ομβρίων υδάτων του Δήμου Μοσχάτου βορείως του αγωγού προς τη θάλασσα είναι αδύνατη. Αυτό συμβαίνει γιατί οι παραπάνω αγωγοί θα «προσκρούουν» στον υπό κατασκευή αγωγό. Με άλλα λόγια, ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ για να ελαφρυνθούν δύο περιοχές του Δήμου Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης, οι οποίες δεν έχουν έντονο πρόβλημα. (Το Μοσχάτο είναι κατά κανόνα η ΠΙΟ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΗΣ περιοχή του Λεκανοπεδίου). Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η παραπάνω αναφερόμενη περιοχή του Βόρειου Μοσχάτου σε μια απλή βροχή μετατρέπεται σε «Βενετία».
6. ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Τα κτίρια της οδού Ελευθερίας βορείως του αγωγού είναι κτισμένα σε επαφή με το άκρο του πεζοδρομίου.
Ακριβώς μπροστά από τα παραπάνω κτίρια και σε ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ με τα θεμέλια των κτιρίων κατασκευάζεται αποχετευτικός αγωγός λυμάτων !!!!, του οποίου η όποια αφανής διαρροή μέρα και νύχτα και για άγνωστο χρόνο (αφού η υπόγεια διαρροή είναι μη ορατή) θα «ποτίζει» τα θεμέλια της πρόσοψης των κτιρίων. Το ίδιο πρόβλημα εμποτισμού των θεμελίων μπορεί να προκαλέσουν και οι δεκάδες συνδέσεις των κτιρίων προς το νέο αποχετευτικό αγωγό λόγω κακής σύνδεσης ή λόγω υποχώρησης του εδάφους από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή φορτηγά επί του πεζοδρομίου.
Ο παραπάνω εμποτισμός των θεμελίων της πρόσοψης των κτιρίων σε σχέση με τα υπόλοιπα θεμέλια των κτιρίων που δεν θα εμποτίζονται θα προκαλέσει διαφορική καθίζηση θεμελίων με επακόλουθο σημαντικές βλάβες στατικότητας στα κτίρια, οι οποίες ενισχύονται και από τα σαθρά εδάφη της περιοχής, όπως άλλωστε δείχνουν και παλιότερες γεωλογικές μελέτες.
Η κατασκευή του αγωγού αποχέτευσης πρέπει να κατασκευάζεται στο μέσον των δρόμων (δηλαδή σε απόσταση από τα κτίρια) και σε μεγάλο βάθος. Εν προκειμένω, η κατασκευή του αποχετευτικού αγωγού σε επαφή με τα κτίρια και σε βάθος 1,00 μόνο μέτρου αποτελεί επικίνδυνη πρωτοτυπία.
7. Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΕΓΑΛΗ ΟΧΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ
Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι 2,5 έτη. Όμως, βεβαιωμένα η οδός Ελευθερίας βρίθει αρχαιολογικών ευρημάτων (όπως αποκαλύπτονται σε κάθε εκσκαφή νέας οικοδομής). Η εύρεση εκτεταμένων αρχαιολογικών ευρημάτων μπορεί και να υπερδιπλασιάσει το συμβατικό χρόνο παράδοσης του έργου σε συνδυασμό και με άλλους αστάθμητους παράγοντες που αναφέρονται στην παράγραφο Β.1 της σελίδας 2 του παρόντος. Να αναφέρουμε ότι σε ελάχιστη απόσταση από την οδό Ελευθερίας έχουν αποκαλυφθεί τμήματα των αρχαίων «Μακρών Τειχών».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Από τα παραπάνω φαίνεται πολύ καλά πόσο εγκληματική είναι η κατασκευή αυτού του απίθανου και δαιδαλώδους αγωγού που θάβεται κάτω από δρόμους και πλατείες, περνάει κάτω από γέφυρες και δρόμους με αρχαία, καταστρέφει πεζοδρόμια και εξαφανίζει εκατοντάδες δέντρα, προκαλεί αφόρητη κυκλοφοριακή αναστάτωση και δυσοσμία, μειώνει σε μόνιμη βάση τη στατικότητα των κτιρίων, καταστρέφει όλα τα δίκτυα και τις υποδομές από όπου αυτός περνάει και εν συνεχεία, εφαρμόζοντας τους κανόνες της δημιουργικής καταστροφής, επανακατασκευάζονται τα ίδια δίκτυα και υποδομές, οι κατεστραμμένοι δρόμοι και πεζοδρόμια καθώς και το αποχετευτικό δίκτυο.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο ένας νεοκατασκευαζόμενος αποχετευτικός αγωγός της οδού Ελευθερίας μεταφέρει τα λύματά του βορείως των γραμμών του ΗΣΑΠ Μοσχάτου διασχίζοντας τη σιδηροδρομική γραμμή και αφού τα λύματα ολοκληρώσουν το ταξίδι τους διασχίζουν ξανά τις σιδηροδρομικές γραμμές και φτάνουν ξανά στην οδό Ελευθερίας (για την ακρίβεια μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ).
Και για όλα αυτά τα αδιανόητα πρέπει να σπαταληθεί ένα τεράστιο χρηματικό ποσό σε βάρος των φορολογούμενων πολιτών και μάλιστα σε μία περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης με σκοπό να απομακρυνθούν μόνο 30 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο από τον απομακρυσμένο Δήμο Νέας Σμύρνης στον Κηφισό.
Το όλον θέμα παραβιάζει τα όρια της λογικής αφού δεν προτάθηκε για τη λύση του προβλήματος μία άλλη λύση από τις πολλές που υπάρχουν με πολύ μικρότερο χρόνο κατασκευής, λιγότερο κόστος και ελάχιστες παρενέργειες και η οποία αναφέρεται παρακάτω.
Επειδή η κατασκευή του αγωγού δημιουργεί όλα τα παραπάνω προβλήματα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ και να δοθεί μια άλλη λύση με γνώμονα τη λογική και τη χρηστή διαχείριση του Δημόσιου χρήματος και να μην επικρατήσει η λογική του «πιο δαπανηρό, πιο διαδαλώδες, πιο χρονοβόρο έργο = μεγαλύτερο κέρδος».
Γ. ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ (Η ΑΠΛΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΙΛΙΣΣΟΥ)
Ο υπό κατασκευή αγωγός αποτελεί συνέχεια ενός ήδη κατασκευασμένου αγωγού που μεταφέρει τα νερά των Δήμων Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης στο Μοσχάτο. Το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αγωγού περνάει κάτω από τον Ιλισσό ποταμό και από τον παρόχθιο δρόμο την οδό Ιλισσού (του Δήμου Μοσχάτου). Η οδός Ιλισσού έχει κτίρια μόνο από τη μία πλευρά της, αφού από την άλλη πλευρά της είναι η όχθη του ποταμού.
Κατά δήλωση των μελετητών του έργου ο Ιλισσός ποταμός είναι κορεσμένος και δεν μπορεί να δεχθεί τα νερά του αγωγού και για το λόγο αυτό απεκλείσθη αυτή η λύση.
Όμως υπάρχει η οδός Ιλισσού, η οποία κάλλιστα μπορεί να δεχθεί τον αγωγό (στην οποία ήδη βρίσκεται) και ο αγωγός οδεύοντας χωρίς εμπόδια και σε ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ κατά μήκος της οδού να καταλήξει στη θάλασσα. Στην περίπτωση αυτή θα υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα (όχι βέβαια σημαντικό) να διασχίζει ο αγωγός τις γραμμές του ΤΡΑΜ (στην παραλιακή λεωφόρο) και την παραλιακή λεωφόρο.
Όμως, δεν χρειάζεται να γίνει ούτε αυτό γιατί ο Ιλισσός σαν από μηχανής Θεός δίνει μόνος του τη λύση. Στο τελευταίο του κομμάτι και συγκεκριμένα από την οδό Αγίου Κωνσταντίνου μέχρι τις εκβολές του έχει τα πλαϊνά στηθαία του (για εγκιβωτισμό των νερών) χαμηλότερα κατά 70 εκατοστά περίπου σε σχέση με τα στηθαία του ανάντι. Άρα, τα νερά του αγωγού μπορούν να μεταφερθούν κάλλιστα εντός του Ιλισσού στο τελευταίο του κομμάτι πριν τη θάλασσα, αρκεί μόνο να ανυψωθούν τα πλαϊνά στηθαία του μέχρι ύψους 70 εκατοστών σε αρμονία με τα υπόλοιπα στηθαία του ποταμού Ιλισσού.
Τα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι:
1. Μικρότερο κόστος και λιγότερος χρόνος παράδοσης (δεν υπάρχουν πυκνά δίκτυα κοινής ωφέλειας, δεν καταστρέφονται και τα δύο πεζοδρόμια αφού δεν χρειάζονται δύο αγωγοί λυμάτων και δεν απαιτείται η κατασκευή αντλιοστασίου.
2. Δεν προκαλεί κυκλοφοριακή όχληση αφού η οδός Ιλισσού, ως ο ακρότατος δρόμος του Δήμου Μοσχάτου, που αποκόπτεται από τον Ιλισσό έχει ασήμαντη κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.
3. Κατασκευάζεται ένας αγωγός αποχέτευσης αντί δύο (προς την πλευρά των κτιρίων μόνο).
4. Δεν απαιτείται κατασκευή αντλιοστασίου (γιατί το αποχετευτικό σύστημα δεν αλλάζει, απλώς μεταφέρεται).
5. Δεν εκπέμπεται δυσοσμία (λόγω μη κατασκευής αντλιοστασίου).
6. Καταστρέφεται μόνο το ένα πεζοδρόμιο.
7. Δεν έχουν εντοπιστεί αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή (οι αρχαίοι δεν έκαναν κατασκευές στις όχθες των ποταμών).
8. Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας των κτιρίων αφού, λόγω των υποχρεωτικών πρασιών που επιβάλλει το ρυμοτομικό σχέδιο, τα κτίρια βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το δρόμο που θα γίνουν τα έργα.
Τέλος και προς ενίσχυση των παραπάνω, της ανάγκης δηλαδή εύρεσης διαφορετικής λύσης, σας αναφέρω ότι ένας εκ των μελετητών του έργου δήλωσε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου Μοσχάτου-Ταύρου ότι, εάν η μελέτη γινότανε τώρα θα επέλεγαν μια διαφορετική λύση!
Μάιος 2011
το μέλος της επιτροπής κατοίκων
Ιωάννης Παρδάλης
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η τεχνική έκθεση Αγωγού Όμβριων όπως διευκρίνισε και ο κ. Παρδάλης, Πολιτικός Μηχανικός, ελήφθη υπόψη και ένα μεγάλο μέρος αυτής υιοθετήθηκε από την επιτροπή κατοίκων καθώς και αντίστοιχη μελέτη του κ. Πανόπουλου, Πολιτικού Μηχανικού και προτάσεις άλλων πολιτών που ενεργοποιήθηκαν, και οι προτάσεις τους ενσωματώθηκαν και εγχειριστήκαν στον Δικηγόρο κ. Αντωνίου. Νομίζω ότι οι μελέτες και οι προτάσεις των πολιτών, έχουν διαβιβαστεί στο Δήμο μας, για ενημέρωση και για μπούσουλα εργασίας. Νομίζω ότι το θέμα δεν ενδείκνυται για πολιτική η άλλη αντιπαράθεση (είμαι περίεργος να δω τις κινήσεις του Δήμου μας).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ
Ναυπλιώτης Δημήτριος
πιστεύω ότι ήρθε η ώρα για την εκβάνθυση του Ιλισού ποταμού και την είσοδο της θάλασσας τουλάχιστον μέχρι τη Σιβιτανιδου
ΑπάντησηΔιαγραφήετσι αυξάνεται η παροχή ομβρίων του ποταμού
βελτιώνεται το μικροκλίμα
αξιοποιούνται - ομορφαίνουν οι παρόχθιες
Γιώργος Καστάνης
πολιτικος μηχ/κος
ΜΚΟ ΙΛΙΣΟΣ