
Η «Θόλος» μοιάζει με πλανητάριο στα φυσικά και μορφολογικά της χαρακτηριστικά. Ουσιαστικά όμως, το μόνο κοινό χαρακτηριστικό τους είναι το ημισφαιρικό σχήμα της επιφάνειας προβολής. Η σφαιρική εξωτερική μορφή της «Θόλου» παραπέμπει σε ένα ουράνιο σώμα που στροβιλίζεται. Πρόκειται για μια αίσθηση που αποδίδεται με την επεξεργασία των επιφανειών και την επιλογή των υλικών, όπως οι επάλληλοι δακτύλιοι που περιβάλλουν το εξωτερικό κέλυφός της και ο ειδικός φωτισμός που την αναδεικνύει κατά τη διάρκεια της νύχτας. H «Θόλος» γίνεται έτσι σύμβολο του «Ελληνικού Κόσμου» και χαρακτηρίζει την οδό Πειραιώς.
Οι προβολές είναι διαδραστικές, ελεγχόμενες από το θεατή, και όχι στατικές. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία εμβύθισης στον εικονικό κόσμο, που χαρακτηρίζεται από άμεση ανταπόκριση, ευελιξία, πρωτοτυπία και ζωντάνια.
Η «Θόλος» σχεδιάστηκε ως ένα μουσείο Εικονικής Πραγματικότητας, το οποίο θα φιλοξενεί και θα καθιστά προσβάσιμες στο ευρύ κοινό τις ψηφιακές συλλογές του ΙΜΕ. Οι συλλογές αυτές αποτελούν τεκμήρια υψηλής πολιτιστικής αξίας, καθώς αναπτύσσονται και συγκροτούνται με βάση μια πρωτότυπη και παγκοσμίως πρωτοποριακή διαδικασία έρευνας, τεκμηρίωσης και οπτικοποίησης της ιστορικής και αρχαιολογικής πληροφορίας.
Η ιδιαιτερότητα της «Θόλου» είναι η δυνατότητά της να προβάλει στην ημισφαιρική επιφάνεια προβολής, κλίσης 23 μοιρών, περιεχόμενο πλήρως διαδραστικό. Αποτελεί έτσι μια μοναδική υποδομή Εικονικής Πραγματικότητας μεγάλης κλίμακας. Το περιεχόμενο που προβάλλεται στη «Θόλο», όπως και στα υφιστάμενα μικρότερα συστήματα Εικονικής πραγματικότητας του ΙΜΕ, την «Κιβωτό» και τη «Μαγική Οθόνη», δεν είναι «μαγνητοσκοπημένο», αλλά χάρη στην ψηφιακή του υποδομή έχει ευελιξία και ζωντάνια. Η σημαντική αυτή διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι ο βασικός μηχανισμός δημιουργίας και προβολής στην ψηφιακή «Θόλο» είναι πολύ ισχυρές συστοιχίες ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι οποίες παράγουν τις προβαλλόμενες εικόνες σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας την οπτικοποιημένη πληροφορία που έχει ήδη παραχθεί από το ΙΜΕ.

Η υπεροχή της «Θόλου» έγκειται στη διπλή δυνατότητα που έχει να δημιουργεί την αίσθηση της «εμβύθισης» στον εικονικό χώρο (immersion), δηλαδή την αίσθηση ότι είμαστε πραγματικά εκεί, αλλά και της διαδραστικότητας με τον εικονικό χώρο και τα αντικείμενα που τον αποτελούν. Το κοινό πλέον δεν είναι απλώς θεατής σε μια ρεαλιστική σκηνογραφία αλλά μπορεί να συμμετάσχει ενεργά στο πρόγραμμα και να καθορίσει ακόμη και την ίδια την εμπειρία του. Επειδή οι εικόνες που βλέπει δεν είναι προκαθορισμένες ή «μαγνητοσκοπημένες», αλλά παράγονται σε πραγματικό χρόνο, το κοινό μπορεί να αλληλεπιδρά με το χώρο και ανάλογα να καθορίζει τη συμπεριφορά του εικονικού χώρου.
Παγκόσμια καινοτομία στη «Θόλο» αποτελεί η δυνατότητα που παρέχει να πραγματοποιείται πλήρης στερεοσκοπική προβολή στο σύνολο της επιφάνειας της οθόνης, με τη χρήση 12 προβολικών μηχανημάτων και ειδικών στερεοσκοπικών γυαλιών, εντείνοντας έτσι την αίσθηση της εμβύθισης και παρέχοντας πρόσθετες δυνατότητες διάδρασης. Φυσικά η προβολή στην κοίλη ημισφαιρική επιφάνεια, ακόμη και χωρίς τη χρήση της στερεοσκοπικής δυνατότητας, δημιουργεί τρισδιάστατη αίσθηση. Οι δυνατότητες συνδυασμού και εναλλαγής τους, σε συνδυασμό με τα σενάρια διάδρασης, κάνουν τη «Θόλο» ένα μοναδικό παγκόσμια έργο.

Η «Θόλος» διαθέτει συστήματα ήχου τελευταίας τεχνολογίας 7.1. κινηματογραφικής ποιότητας, καθώς και όλα τα σχετικά συστήματα ελέγχου.
Προκειμένου να προσαρμοστεί το μάτι του θεατή στο σκοτεινό περιβάλλον της κύριας αίθουσας προβολής διέρχεται πριν από έναν ημισκοτεινό χώρο, όπου για 5-10 λεπτά παρακολουθεί μία προβολή πολυμέσων από πολλαπλές οθόνες, κατά τη διάρκεια της οποίας λαμβάνει πληροφορίες σε σχέση με τη «Θόλο», την παρουσίαση που πρόκειται να δει ή και το ίδιο το έργο και την ψηφιακή αναπαράσταση.
Περισσότερες πληροφορίες: http://www.tholos254.gr/
Δεν βλέπω σχόλια γύρω απο τα πολιτιστικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμα αναφέρατε τον Ντερέκα θα είχατε καμιά 20αριά σχόλια.
Αυτό για να δούμε το ποιόν των ανωνύμων σχολιαστών.
ΣΤΟ ΘΟΛΟ ΣΤΟ ΘΟΛΟ ΣΑΣ ΚΟΨΑΝΕ ΤΟΝ......
ΑπάντησηΔιαγραφή